معرفی الگوریتم های گوگل

معرفی الگوریتم های گوگل | ۱۶ الگوریتم معروف گوگل 🔴

الگوریتم های گوگل یکی از مهم ترین چیز هایی است که شما در انجام عملیات های سئو باید به آن ها توجه زیادی کنید به حدی این موضوع مهم است که اگر خطایی صورت بگیرد و شما از خط قرمز این الگوریتم ها فرا تر بروید جریمه سختی از سمت گوگل به سمت سایت شما می‌آید که می‌تواند سایت شما را تا مرز نابودی ببرد، در این مقاله و در ادامه آموزش رایگان سئو به معرفی الگوریتم های گوگل می‌پردازیم و تمام ویژگی های که دارند رو به شما عزیزان آموزش می‌دهیم و همچنین نحوه کار این الگوریتم ها را نیز در این مقاله با هم یاد میگیریم درضمن اگر علاقه داشتید در آخر مقاله درباره مفهموم الگوریتم و تاثیر آن در سئو نیز صحبت کرده ایم، پس تا آخر این مقاله همراه ره نگاشت باشید….

 

معرفی الگوریتم های گوگل

در کل الگوریتم های گوگل به دو نوع اصلی و جانبی تقسیم می‌شوند، الگوریتم های اصلی که در ادامه با آن ها آشنا می‌شویم مهم ترین الگوریتم ها هستند که به نوعی عزت و ضلت سایت شما در دست اون هاست، اما الگوریتم های جانبی همانطور که از اسمشان پیداست در کنار اصلی ها فعالیت می‌کنند تا کارایی آن ها را بالا تر ببرند.

الگوریتم های گوگل عبارت اند از:

 

  • الگوریتم پاندا گوگل
  • الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل
  • الگوریتم پنگوئن گوگل
  • الگوریتم گورخر گوگل
  • الگوریتم کبوتر گوگل
  • الگوریتم رنک برین گوگل
  • الگوریتم پیچ لایوت Page Layout گوگل
  • الگوریتم کافئین گوگل
  • الگوریتم رقص گوگل
  • الگوریتم Payday Loan گوگل
  • الگوریتم E-A-T گوگل
  • الگوریتم Mobile First Index گوگل
  • الگوریتم MUM گوگل
  • الگوریتم برت گوگل
  • الگوریتم Mobilegeddon گوگل
  • الگوریتم Page Authority گوگل

 

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

اگر این سوال را در ذهن دارید که گوگل از طریق کدام الگوریتم محتوا را به چالش میکشد؟ الگوریتم پاندا جواب سوال شماست!. الگوریتم پاندا مخصوص محتوای وب سایت است و کارش در تمام مدت همین است که محتوای سایت ها را بخواند و آن ها را از لحاظ کیفیت طبقه بندی کند.

هوش این الگوریتم به قدری بالاست که دیگر نمی‌شود با اسپم کردن کلمه کلیدی بتوان گوگل را دور زد و به رتبه های اول آمد، برای مثال قبلا کلمه معرفی تمام الگوریتم های گوگل را در یک خط چندین بار به کار می‌بردند و چون گوگل قبلا به این کار ها در صفحه بیشتر اهمیت می‌داد تا کاربر آن صفحه را به رتبه های بالا می‌رساند.

اما با آمدن الگوریتم پاندا همه چیز فرق کرد و اعتبار یک صفحه با هدف رضایت کاربر نشان داده می‌شد و هر سایتی که محتوای کاربر پسند داشت مورد قبول الگوریتم پاندای گوگل قرار می‌گرفت.

 

 

الگوریتم پاندا گوگل

 

 

الگوریتم پاندا چطور عمل می‌کند؟

به غیر از تشخیص محتوای با کیفیت الگوریتم پاندا یکسری کار های دیگر نیز انجام می‌دهد مثل:

  • تشخیص محتوای کپی: فکر کنید که اگر هر وب سایتی از روی وب سایت دیگری که بهتر است، محتوایش را کپی می‌کرد و به آن وب سایت و حتی بالا تر از آن می‌رسید چه اتفاقی رخ می‌داد آیا دیگر رقابتی در کار بود و دیگر کسی به فکر فعالیت در گوگل می‌بود؟ خبر قطعا چنین اتفاقی نمی‌افتاد و گوگل تا کنون توانسته با استفاده از الگوریتم پاندا سایت هایی که متحوای کپی دارند را از سایت های با کیفیت جدا کند و آن ها را از نتایج خود حذف کند.
  • تشخیص محتوای گلچین شده : اگر فکر می‌کنید که با تیکه تیکه بریدن محتوای دیگران و استفاده از آن ها در محتوای خودتان گوگل را دور می‌زنید باید بگویم که اشتباه می‌کنید و الگوریتم پاندا قطعا مچ شما را می‌گیرد.
  • تشخیص محتوای خلاصه شده: این الگوریتم اینقدر هوشمند است که دقیق می‌فهمد کدام جمله یا پاراگراف خلاصه شده و ناقص است و کدام کامل و جامع است و نیاز کاربر را رفع می‌کند.
  • تشخیص ناهماهنگی محتوا با تایتل: این مورد را حتما توی یوتیوب دیده اید که یوتیوبر روی تامنیل و عکس صفحه یک چیز نوشته و محتوای ویدیو چیز دیگریست، این مورد در سرچ گوگل نیز اتفاق می‌افتد، برای مثال کاربر عبارت معرفی تمام الگوریتم های گوگل را سرچ می‌کند و شما بجای اینکه الگوریتم ها را به آن نشان دهید در مورد دوره های آموزشی خود صحبت می‌کنید، این کار باعث می‌شود تا کاربر سریع صفحه شما را ببندد و خارج شود، حالا این اتفاق یک امتیاز منفی را برای شما ثبت می‌کند.
  • تشخیص اسپم بودن تبلیغ در مقاله: اگر مقاله یا محتوایی دارید که سراسر آن را تبلیغ گرفته است باید بگویم که قطعا گرفتار الگوریتم پاندا می‌شوید و این الگوریتم یا شما را جریمه کرده است یا می‌خواهد این اتفاق را رغم بزند

 

اگر حتی یکی از موارد بالا را رعایت نکردید و می‌خواهید که از شر الگوریتم پاندای گوگل خلاص شوید به سراغ مقاله ها و محتوای قدیمی سایت خودتان بروید و تک آن ها با توجه به موارد بالا برسی کنید و اگر مشکلی هست آن را رفع کنید تا بتوانید دل این الگوریتم را نرم کنید و بدستش بیاورید.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

سرچ مفهومی، این عبارت کلید واژه این الگوریتم است که بسیار بسیار به گوگل و کاربر در سرچ کردن کمک کرده است. بیایید بیشتر این الگوریتم را بشناسیم! وقتی یک عبارت طولانی را در گوگل سرچ می‌کنید و در ذهن خود می‌گویید بعید است که گوگل نتیجه ای را به من دهد، مرغ مگس خوار گوگل وارد عمل می‌شود و شما را به نزدیک ترین مقاله و محتوا به سرچ تان می‌برد.

این الگوریتم خیلی دقیق مرتبط ترین نتیجه را با توجه به سرچی که انجام دادید را به شما نشان می‌دهد و خیلی سریع شما را به هدفی که دارید می‌رساند.

اگر شما تایتل و موضوع تان را به سرچ کاربر نزدیک کنید و بجای کاربر فکر کنید و دقیق انتخاب کنید شانس معرفی تان به کاربر توسط الگوریتم مرغ مگس خوار بیشتر خواهد بود.

 

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

 

 

جست و جوی معنایی چیست و چگونه به الگوریتم مرغ مگس خوار کمک می‌کند؟

خوب تا الان فکر کنم که با سرچ مفهومی معنایی آشنا شده اید اما اگر می‌خواید بیشتر راجب سرچ مفهومی بدانید، سرچ مفهومی به این صورت عمل می‌کند که بیشترین نزدیکی را به سرچ نمایش می‌دهد.

برای مثال اگر عبارت الگوریتم های گوگل در سئو را سرچ کنید، گوگل می‌بیند که الگوریتم ها با سئو هیچ دسته بندی جدایی ندارند و همه یکی هستند پس آن مقاله ای را به شما نشان ‌دهد که کل الگوریتم های گوگل را به شما نشان میدهد، یا برای مثال سرچ می‌کنید، برای سئو سایتم چه کاری را باید انجام دهم؟ گوگل برای شما سایت هایی که خدمات سئو یا دوره آموزش سئو را دارند به شما معرفی می‌کند.

چطور با الگوریتم مرغ مگس خوار کار کنیم؟

 

  • مثل کاربر فکر کنید

شما باید خودتان را بجای کاربر بگذارید و مثل آن فکر کنید نه اینکه مثل یک ربات فقط کلمه کلیدی را بیاندازید توی تایتل و تمام. باید به خوبی فکر کنید و برسی کنید تا بفهمید که کاربر چه چیزی را سرچ می‌کند و بر اساس آن سرچ تایتل خود و محتوای خود را دسته بندی کنید.

اگر نمی‌دانید کلمه کلیدی چیست و چطور باید آن ها را پیدا کنید مقاله کلمه کلیدی چیست ما را مطالعه کنید.

  • از اسکیما استفاده کنید

اسکیما یا نشانه گذاری یکی از چیز هایی است که باعث می‌شود شما با گوگل حرف بزنید و به آن بفهمانید که چه چیزی در صفحه من وجود دارد، این کار به مرغ مگس خوار نیز کمک می‌کند تا بهتر محتوا های شما را در جستجوی کاربر نشان دهد.

 

الگوریتم گوگل پنگوئن چیست؟

این الگوریتم بر خلاف آرامشی که پنگوئن ها دارند بسیار حساس و خشن است، کار اصلی این الگوریتم مبارزه با لینک سازی های اسپم و غیر طبیعی و همچنین کیورد استافینگ است، قبل از اینکه گوگل این الگوریتم را بسازد، سایت ها با بک لینک سازی های فله ای به سایت خودشون اعبار می‌دادند و این باعث می‌شد که درون نتایج گوگل رتبه های خوبی بگیرند.

اما وقتی این الگوریتم معرفی شد دیگر همه چیز فرق کرد سایت هایی که به صورت غیر طبیعی و فله لینک سازی کردند به شدت افت رتبه پیدا کردند و حتی از نتایج گوگل حذف شدند.

یکی دیگر از کار هایی که این الگوریتم انجام می‌دهد مبارزه با کیورد استافینگ یا استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی است، قبل از ساخت این الگوریتم باز هم سایت هایی وجود داشتند که این کار را انجام می‌دادند و از کلمه های کلیدی خیلی زیاد استفاده می‌کردند و رتبه می‌گرفتند، مثلا از کلمه ای مثل الگوریتم گوگل چیست در یک محتوای ۱۰۰۰ کلمه ای ۱۰۰ بار استفاده می‌کردند و گوگل چون هوش کافی را نداشت این کار را خوب می‌دانست.

اما این کار نیز با آمدن این الگوریتم به خاطره ها پیوست و باعث شد که دیگر محتوا ها از این جور کار ها پاک بشود و محتوا در راستای نیاز کاربر نوشته شود.

 

 

الگوریتم گوگل پنگوئن

 

 

خوب پس تا حالا متوجه شدید که الگوریتم پنگوئن چطور کار می‌کند حالا برویم و با جریمه این الگوریتم آشنا شویم.

جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

این الگوریتم خیلی ریز و زیر آبی شما را جریمه می‌کند و هیچ حرف و سخنی از اینکه شما را جریمه می‌کند به زبان نمی‌آورد، اما با یکسری کار ها می‌شود فهمید که دچار جریمه این الگوریتم شده ایم یا نه. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما یکهو از نتیجه گوگل حذف شد یا ترافیک ورودی یک کلمه به شدت کاهش پیدا کند به احتمال خیلی زیاد الگوریتم پنگوئن شما را جریمه کرده است.

چطور جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل را حل کنیم

اگر لینک سازی زیادی انجام دادید که فکر می‌کنید غیر طبیعی است باید اون ها رو از طریق فایل روبوت دیس الوو کنید و همچنین روی کیفیت محتوا تان کار کنید و آن ها را بهینه کنید، اگر از کلمه کلیدی زیاد استفاده کرده اید یا می‌کنید دیگر این کار را نکنید و مقاله های قبلی تان را نیز برسی و اصلاح کنید.

 

الگوریتم گورخر گوگل چیست

این الگوریتم مخصوص سایت های فروشگاهی ساخته شده و حسابی روی کاری که برایش تعریف شده جدی است و فقط کافی است که خطا بروید، جریمه سختی در انتظار شما خواهد بود.

این الگوریتم برای این ساخته شده است که بهترین تجربه کاربری را به مشتریان سایت ها بدهد، پس شما باید سعی کنید تا تمام قد از این الگوریتم پیروی کنید و کار هایی را انجام دهید که این الگوریتم از شما خوشش بیاید، برای مثال گذاشت قیمت روی کالا ها، دسته بندی های دقیق و تخفیف ها و خلاصه هر چیزی که یک کاربر ممکن است از آن خوشش بیاید.

 

 

الگوریتم گورخر گوگل

 

 

الگوریتم کبوتر گوگل چیست

حتما تا حالا مشاهده کرده اید وقتی عبارتی را در گوگل سرچ می‌کنید سایتی هایی به شما نمایش داده می‌شود که نزدیکی مکانی را به شما داشته باشند، این کار توسط الگوریتم کبوتر انجام می‌شود و این الگوریتم روی این مورد بسیار خوب عمل می‌کند.

البته اینکه به سایتی که در نزدیک ترین موقعیت مکانی است برای کاربر خیلی می‌تواند مفید باشد اما برای صاحبان وب سایت ها این الگوریتم یک نقطه ضعف محسوب می‌شود و این مورد باعث می‌شود که دایره فروش آن ها کوچک تر بشود و نتوانند از سرار کشور مشتری برای سایت خود پیدا کنند.
البته شما با رعایت اصول سئو محلی می‌توانید مشتریانی را در شعاع فعالیت خود داشته باشید که ممکن است نرخ فروشتان از حالت عادی بیشتر بشود و بیشتر سود کنید.

 

الگوریتم چیست؟

الگوریتم به زبان لغوی مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی است که دقیق و با جزییات به صورت مرحله به مرحله اجرا شده تا هدف خاصی را دنبال کند و همچنین پایان مشخصی را نیز داشته باشد، الگوریتم گفته می‌شود.

این تعریف الگوریتم به زبان لغوی بود و درک آن ممکن است برای شما سخت باشد، در یک تعریف ساده تر الگوریتم می‌توانیم بگوییم: مجموعه ای از فرمول ها و دستور عمل هایی هستند که یک هدف خاص رو دنبال می‌کنند.

 

الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل یا الگوریتم های گوگل برای هرچه بهتر شدن موتور جست و جوی گوگل به کار گرفته شده اند، این الگوریتم ها از فاکتور هایی پیروی می‌کنند که به تجزیه و تحلیل سایت ها می‌پردازد و آن ها را رتبه بندی می‌کند.

این الگوریتم ها که در ادامه به معرفی تک تک آن ها می‌پردازیم با زبان های برنامه نویسی به شکلی خاص برنامه نویسی شده اند و همچنین با هوش مصنوعی کار ‌می‌کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهند و جستجو را بهینه کنند.

 

الگوریتم های گوگل

 

 

تاثیر الگوریتم های گوگل بر سئو چیست؟

همانطور که در مورد قبل به آن اشاره کرده ایم این الگوریتم ها به شکلی خاص طراحی شده اند که بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهند، حالا کار ما در سئو این است که به بهترین شکل سایت را بهینه سازی کنیم و عملیات هایی را انجام دهیم که بتوانیم در گوگل رتبه بگیریم، این بهینه سازی ها باید طوری باشد که با الگوریتم های گوگل هماهنگی داشته باشد تا در نهایت بتوانیم نظر گوگل را جلب کنیم.

اگر در جلب نظر الگوریتم ها موفق باشیم که سایت ما جایگاه خیلی خوبی را در رتبه های بالای گوگل کسب می‌کند، اما اگر نتوانیم نظر الگوریتم ها را جلب کنیم و یا خطا برویم دیگر کار سایت ما تمام است و گوگل به سختی ما و سایت ما را جریمه می‌کند.

یکی از بهترین کارهایی که باعث می‌شود نظر گوگل و الگوریتم هایش را جلب کنیم سئو کلاه سفید است، و یکی از کارهایی که باعث می‌‌شود گوگل از دست ما عصبانی بشود سئو کلاه سیاه است، اگر با این دو اصطلاح آشنایی ندارید مقاله سئو چیست؟ را حتما مطالعه کنید.

 

 

تاثیر الگوریتم های گوگل بر سئو چیست؟

 

در این مقاله به معرفی الگوریتم های گوگل پرداختیم و تمام الگوریتم های گوگل را به شما عزیزان آموختیم، همچنین به جواب سئوال الگوریتم گوگل چیست نیز پرداختیم. اگر در هر کجای این مقاله نیاز به کمک داشتید حتما در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همچنین اگر علاقه به یادگیری سئو دارید می‌توانید از دوره آموزش سئو از صفر تا صد ره نگاشت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *