آموزش رایگان سئو یکی از اهداف مهم ما در وب سایت ره نگاشت است، ما قرار است که در ادامه این آموزش سئو خیلی جامع و خوب سئو را یاد بگیریم، شما در این مقاله ابتدا با مفهوم سئو و بعد انواع سئو و کلی چیز های دیگری آشنا میشوید که اگر بخواهم صادقانه با شما حرف بزنم اطلاعات موجود در این مقاله میلیون ها تومان میارزد و خیلی از متخصصان این حوزه این اطلاعات را به قیمت های بالایی میفروشند، پس قدر این مقاله را بدانید و تا آخر همراه ما باشید.
سئو (SEO) یا به صورت کامل Search engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است، اما سئو مجموعه ای از یکسری فعالیت ها و عملیات ها است که باید روی سایت مان انجام دهیم تا بتوانیم در متور جستجو گوگل رتبه بگیریم.
به عنوان مثال شما یک سایت خرید لوازم خانگی دارید و صد در صد هدف شما این است که در این سایت محصولات خودتان را به فروش برسانید، اگر همینطور محصولات را در سایت بگذارید به نظر شما آیا مشتری برای محصولات شما میآید؟ خیر اگر در دنیای واقعی ای نیز به این مورد فکر کنیم شما وقتی که به تازگی یک مغازه را تاسیس میکنید اگر تبلیغاتی برای آن انجام ندهید و کسب و کار خودتان را به افراد معرفی نکنید هیچ گاه مشتری به درون مغازه شما نخواهد آمد.
سایت هم به همین منوال است و شما باید از طریق سئو کردن سایت تان آن را به افرادی که روزانه هزاران بار در گوگل سرچ میکنند نشان دهید و به آن ها معرفی کنید، حالا این معرفی کردن و فروختن محصولات با رسیدن به رتبه های اول گوگل شکل میگیرد و برای رسیدن به این رتبه ها نیز باید همه عملیات های سئو را روی سایتتان انجام دهید.
در توضیحات بالا با جلمه ی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو آشنا شدیم، اگر برایتان این سوال پیش آمد که موتور جستجو دیگه چیه؟ باید بگویم موتور جستجو مجموعه ای برنامه نویسی شده است که با استفاده از هوش مصنوعی میتواند اطلاعاتی که کاربر میخواهد را از بین میلیون ها اطلاعات جستجو کند و به کاربر نشان دهد، برای مثال گوگل بزرگ ترین موتور جستجو در دنیا است که روزانه میلیون ها میلیون سرچ در آن انجام میشود.
در حقیقت موتور جستجو برای این ساخته شده است که کار کاربر را برای دسترسی به محتوای درون وب آسان کند و کاربر بتواند سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسد، از وقتی که کاربر سوالی به ذهنش میرسد و آن را در موتور سرچ میکند و موتور جستجو نتیجه را به کاربر نشان میدهد یک پروسه پیچیده ای شکل میگیرد که درست است شاید به نظر نرسد اما چگونگی سرچ کردن و رسیدن به نتیجه بسیار بسیار پیچیده است.
در حقیقت مراحل کار موتور جستجو به این صورت است، ۱- کرال یا خرش ۲- ایندکس ۳- رتبه بندی.
هر کدام از این مراحل توضیح خاص خودشان را دارند که در ادامه به آن ها میپردازیم.
کرال در لغت نامه معنی خزیدن را میدهد و ربات هایی که وظیفه کرال کردن را دارند خزنده گفته میشود، این خزنده ها روزانه میلیون ها میلیون وبسایت را کرال میکنند و محتوای آن ها را برسی میکنند و اطلاعاتی که میخواهند را از آن ها استخراج میکنند تا بعد بتوانند در مرحله بعد یعنی ایندکس آن را قبول یا رد کنند.
خزنده ها هرچیزی که در وبسایت شما باشد را پیدا میکنند و آن ها را پردازش میکنند حتی این خزنده ها فایل های پی دی اف را نیز پردازش میکنند تا به همه اطلاعات موجود در یک صفحه آگاهی داشته باشند.
بعد از اینکه کرال کردن صفحه تمام شد حالا موتور جستجو با استفاده از اطلاعات خزنده ها تصمیم میگیرد که صفحه را ایندکس کند یا نه که برای هر کدام دلایل خاص خودش را دارد و در این بحث فعلا نمیگنجد، اگر موتور جستجو تصمیم به ایندکس کردن صفحه ما گرفت صفحه ما آماده ورود کاربر است.
خوب حالا اگر دو مرحله بالا را با موفقیت پشت سر گذاشتید وقت آن است که در گوگل رتبه بگیرید و در نتایجی که به کاربر نشان داده میشود نمایش داده شوید. اینجا اگر شما روی سایت خودتان مراحل سئو را انجام داده باشید میتوانید در این رتبه بندی جایگاه برتر را بگیرید و کار را تمام کنید.
خوب حالا که درک کردید که موتور جستجو چه کاری انجام میدهد و سئو چگونه است اکنون برویم و مباحث سئو را در ادامه آموزش سئو از پایه یاد بگیریم.
در کل سئو چند مدل و چندین بخش دارد و این مدل ها در آموزش رایگان سئو به سئو کلاه سفید و کلاه سیاه و کلاه خاکستری تقسیم میشود.
سئو کلاه سفید: این سئو بهترین مدل و کم خطر ترین نوع سئو است که شما تمام قوانین گوگل را رعایت میکنید و هیچ خطایی انجام نمیدهید، شما با این مدل سئو ممکن است دیر تر نتیجه بگیرید اما خیالتان راحت است. کار هایی که در این مدل سئو انجام باید انجام بدهید، ساخت محتوای با کیفیت، لینک سازی طبیعی، بهینه کردن سایت، تنظیم سرعت سایت و…
سئو کلاه سیاه: این نوع سئو همانطور که از اسمش پیداس خیلی دارک است و باید کار هایی انجام دهیم که از نظر گوگل صد در صد غیر قانونی است، اما میتوانید خیلی زود نتیجه بگیرید که البته این نتیجه هر لحظه ممکن است توسط گوگل به پنالتی و حذف شدن تبدیل بشود، کار هایی که در این مدل سئو غیر قانونی است لینک سازی های غیر طبیعی، اسپم کردن کلمه کلیدی و…..
سئو کلاه خاکستری: این مدل سئو تشکیل شده از دو مدل قبل است که شما علاوه بر انجام کار های سئو کلاه سفید، یکسری کار ها را نیز از سئو کلاه سیاه انجام میدهید تا بتوانید خیلی سریع تر نتیجه بگیرید، این مدل تا وقتی که متمایل به سئو کلاه سفید باشد خطری ندارد اما وقتی که به سمت کلاه سیاه بروید بومم همه چی تمام میشود
در سئو سایت باید یکسری مراحل را انجام دهید تا صفحه هایتان بتواند در گوگل رتبه بگیرد. این مرحله ها عبارت است از سئو تکنیکال، سئو داخلی، سئو خارجی، برویم و در ادامه آموزش رایگان سئو با این مراحل بیشتر آشنا بشویم.
سئو تکنیکال: این مرحله اولین مرحله ای است که یک سئو کار باید آن را انجام دهد در این مرحله باید ساختار، سرعت، موبایل فرندلی و… سایت را چک کنید و به بهترین حالت ممکن آن را برسانید تا بتوانید سایت را برای ورود کاربر آماده کنید.
سئو داخلی: در این مرحله باید به کار هایی بپردازید که صفحات را از لحاظ سئو بهینه کنید، حالا این بهینه کردن از تحقیق کلمه کلیدی آغاز میشود و بعد به لینک سازی داخلی و تولید محتوا و خلاصه کلی کار دیگر، اگر این مرحله را به خوبی انجام دهید میتوانید رتبه های خیلی خوبی را از گوگل بگیرید.
سئو خارجی: بعد از اینکه دو مرحله بالا را خوب انجام دادید وقت آن است که اعتبار سایتتان را از طریق سایت های دیگر بیشتر کنید تا از رقبا جا نمانید، این کار با لینک سازی های خارجی و همچنین رپورتاژ آگهی و کلی کار دیگر انجام میشود که البته این روش ممکن است هزینه بر باشد و باید دقت کنید که به خوبی انجام شود تا گوگل حس نکند که میخواهید دورش بزنید.
در مبحث های بالا درمورد کلمه کلیدی زیاد حرف زدیم و این کلمه کلیدی رو تکرار کردیم اما برویم و خیلی جامع تر با کلمه کلیدی آشنا بشویم. کلمه کلیدی در اصل عبارتی است که کاربر آن را سرچ میکند و به نسبت سرچ کلمه کلیدی کاربر گوگل یکسری نتیحه را به ما نمایش میدهد که این نتایج بسته به کاربرد کلمه کلیدی در آن محتوا است و اگر محتوای شما کلمه کلیدی که کاربر مد نظرش است را داشته باشد، محتوا به کاربر نمایش داده میشود.
برای پیدا کردن کلمه کلیدی چندین راه مختلف پیش روی شماست و میتوانید از روش های مختلفی کلمه کلیدی مد نظرتان را پیدا کنید، یکی از بهترین روش ها استفاده از ریلیتد های گوگل یا همان کلمات پیشنهادی گوگل است که در آموزش رایگان سئو به آن میپردازیم، برای پیدا کردن کلمه های پیشنهادی گوگل ابتدا در حوزه ای که میخواهید کار کنید یک عبارت را سرچ کنید و بعد صفحه را اسکرول کنید و اخر صفحه اگر نگاه کنید چند تا باکس که درونش عبارت هایی نوشته شده است قرار دارد و این کلمات کلمه هایی هستند که بدرد ما میخورد و میتوانیم از آن ها استفاده کنیم.
دامنه یا به طور کلی دامین آدرس سایت ما است و شناسنامه سایت ما محسوب میشود. افراد برای ورود به سایت ما این دامنه را سرچ میکنن و به سایت ما میرسند.
حالا تاثیر دامنه در سئو چطور است؟ ببینید یکی از فاکتور هایی که اگر رعایت کنید گوگل به شما امتیاز میدهد وجود کلمه کلیدی در دامنه است، برای مثال سایت دیجی کالا را که باید بشناسید، که بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه است، اگر به ترکیب اسم دیجی کالا دقت کنیم کلمه دیجی و کالا را میبینیم، دیجی که مخفف دیجیتال است و کالا هم مشخصه. این سایت با توجه به حوزه کاری که داره دوتا از کلمه کلیدی هایش را درون دامنه اش به کار برده است و توانسته یک امتیاز مثبت را از گوگل دریافت کند.
التبه استفاده از کلمه کلیدی در دامنه ضروری نیست اما اگر باشد بهتر است.
دوتا از اصطلاح ها و موقعیت هایی است که خیلی ها سر بودن و یا نبودن این دو بحث میکنند و اختلاف های زیادی در این مورد وجود دارد اما طبق تجربه ای که ما داشتیم این دو مورد وجود دارد و هر سایت تازه تاسیس درونشان قرار میگیرند برویم و در ادامه آموزش رایگان سئو بیشتر با این دو مورد آشنا بشویم.
سندباکس اصطلاحی است که در دنیای واقعی جعبه شنی برای کودکان معنی میشود اما در دنیای گوگل محفظه ای است که سایت های تازه کار درونش قرار میگیرند تا به قول معروف الک شوند و بهترین ها از آن خارج بشوند، در این مدت سند باکس باید به بهترین نحو سئو کلاه سفید را انجام دهید تا گوگل از شما خوشش بیاید و شما را از سند باکس خارج کند.
گوگل هانیمون درست بعد از سندباکس اتفاق میافتد و به نوعی به آن ماه عسل گوگل گفته میشود که در آن سایت جان میگیرد و گوگل رتبه های برترش را در خدمت شما قرار میدهد تا بتوانید رتبه اول بودن را تجربه کنید، البته این رتبه اول بودن ممکن است چند روز بیشتر دوام نداشته باشد و بعد به رتبه های پایین بروید که در اینجا گوگل جایگاه واقعی شما را نشان میدهد و باید در جنگ رتبه گوگل بیشتر تلاش کنید تا بتوانید رتبه هایتان را پس بگیرید.
سرچ کنسول مهم ترین ابزاری است که در سئو با آن سر و کار دارید در سرچ کنسول مجموعه ای بزرگ از اطلاعات سایتتان قرار دارد که میتوانید با تحلیل هر کدام نتایج خوبی را در گوگل بگیرید، چون بخش سرچ کنسول خیلی خیلی اهمیت دارد ما در دوره آموزش سئو ره نگاشت یک فصل کامل را برایش قرار داده ایم.
اما اهمیت سرچ کنسول به قدری بالاست که بعضیها آن را از هرچیزی مهم تر میدانند که البته حق هم دارند چرا که با داشتن سرچ کنسول شما میتوانید قریبا هرچیزی که مربوط به وبسایتتان است را مشاهده کنید و اگر مشکلی وجود داشت آن را رفع کنید و در بهینه سازی وبسایت نیز هرچه بیشتر تلاش کنید.
استفاده از سرچ کنسول چه مزایایی دارد؟
با فعالسازی و داشتن گوگل سرچ کنسول شما میتوانید اطلاعات دقیقی را به صورت روزانه که مربوط به سایت خودتان است را از آن دریافت کنید و شرایط سایت را در هر روز یا هفته برسی کنید. سرچ کنسول اطلاعاتی را درباره اینکه چقدر کلیک دریافت کرده اید و چه ارور هایی سایت میدهد و همچنین لینک سازی های شما و خیلی چیز های دیگری را به شما میدهد که تقریبا هیچ ابزاری تا این حد نمیتواند کمک کننده باشد.
بعد از اینکه سایت تان را در سرچ کنسول ثبت کردید با این صفحه رو به رو میشوید که یک سری عدد با یکسری نمودار و در کنار سمت چپ نیز کلی متن و قسمت قرار دارد، در نگاه اول خیلی این موارد گیج کننده هستند اما اگر به خوبی آموزش دیده باشید سرچ کنسول برایتان مثل آب خوردن خواهد شد.
اما برویم و با چند تا از مهم ترین قسمت های سرچ کنسول آشنا شویم.
Overview در سرچ کنسول: در این صفحه اطلاعاتی را به صورت خلاصه در اختیار ما قرار داده شده که خلاصه ای از فعالیت ها و خطاهایی است که سرچ کسنول آنها را پیدا کرده است و به ما میگوید که با رفتن به بخش مربوطه آن ها را حل کنیم
Performance در سرچ کنسول: میتوان گفت این بخش از سرچ کسنول مهم ترین بخش آن است که اطلاعات دقیقی را درباره فعالیت سایت و اینکه چقدر در نتایج گوگل صفحه ها مان دیده شده اند و چقدر کلیک به واسطه آن ها گرفتیم را نشان میدهد با تحلیل دقیق این بخش به خوبی میتوانیم از رقبایمان پیشی بگیریم. اما مهم ترین اطلاعات این بخش را در ادامه به شما عرض میکنم.
Total clicks در سرچ کنسول: این بخش به شما میگوید که شما در مجموع چقدر کلیک گرفته اید و این کلیک گرفتن را در بازه های زمانی یک هفته تا یک سال و یا حتی بیشتر نیز میتوانید ببینید.
Total impressions در سرچ کنسول: به تعداد دفعه هایی که سایت ما در گوگل و نتایجش دیده شده اما کلیکی بر روی آن صورت نگرفته ایمپریشن میگویند.
Average CTR در سرچ کنسول: به نرخ تبدیل ایمپریشن به کلیک را CTR میگویند، این تعریف یعنی میانگین دیده شدن و کلیک شدن بر روی سایت محاسبه میشود و یک عدد را به صورت درصدی به ما نشان میدهد که هرچه این عدد بیشتر باشد شرایط سایت در بهترین وضعیت خودش قرار میگیرد.
Average position در سرچ کنسول: و اما اخرین بخش به ما میانگین حضور کلمه های کلیدی در صفحه های گوگل را میگوید، برای مثال اگر از ده صفحه ای که در گوگل داشته باشیم ۸ تا به صفحه اول گوگل برسه عددی که به ما نشان میدهد خیلی به ۱ نزدیک تر است که خوب شما باید سعی کنید که عدد این قسمت را به یک نزدیک تر کنید.
گوگل به منظور هرچه بهتر کردن خودش و نزدیک کردن خودش به سرچ کاربر و ساخت تجربه کاربری عالی تصمیم به ساخت یکسری الگوریتم گرفته است که این الگوریتم ها مثل خط قرمز ها عمل میکنند و شما باید در مسیر این الگوریتم ها پیش بروید تا خدایی نکرده از طرف گوگل جریمه نشوید. از مهم ترین الگوریتم های گوگل میتوانیم به الگوریتم پاندا و الگوریتم مرغ مگس خوار و پنگوئن اشاره کنیم و در ادامه آموزش سئو به زبان ساده به این الگوریتم ها میپرداریم.
الگوریتم پاندا
یکی از وظایف این الگوریتم تشخیص محتوای کپی است و اگر محتوای کپی در سایتتان داشته باشید به شدت جریمه میشوید و صفحه هایتان رتبه نمیگیرند یا از رتبه بندی حذف میشوید به همین راحتی.
الگوریتم برت گوگل
این الگوریتم بر پایه سرچ مفهومی ساخته شده است تا بتواند نزدیک ترین نتیجه را نسبت به سرچ کاربر به آن نشان دهد، با ساخت این الگوریتم گوگل نشان داد که چقدر برای کاربر اهمیت قائل است. اگر کلمه کلیدی و محتوای شما نزدیک ترین نتیجه را به سرچ کاربر داشته باشند شانس قرار گرفتن شما در نتایج بالای گوگل بیشتر خواهد شد.
الگوریتم پنگوئن
در گذشته و تا قبل از ساخت این الگوریتم کسانی که لینک سازی های خارجی زیادی انجام میدادند و بک لینک های زیادی میگرفتند نزد گوگل اعتبار بالایی داشتند و همیشه جایگاه بالاتری نیز داشتند، اما وقتی این الگوریتم ساخته شد تمام سایت هایی که به قول معروف کیلویی بک لینک میگرفتند از نتایج گوگل حذف شدند و جای خودشان را به سایت هایی دادند که به طور طبیعی لینک سازی میکردند، در اصل کار این الگوریتم مبارزه با لینک ها و بک لینک های غیر طبیعی و اسپم است.
الگوریتم مرغ مگس خوار
شیوه کار این الگوریتم تقریبا شباهت به الگوریتم برت دارد زیرا سعی میکند مفهوم کلمه کلیدی که در گوگل سرچ میشود را بفهمد و بهترین نتیجه ها طبق همان کلمه کلیدی به شما نشان دهد، این الگوریتم آنقدر با هوش است که اگر شما کلمه مدنظر تان را نیز اشتباه سرچ کنید صحیح آن را به خوبی تشخیص میدهد و نتیجه درست را برای شما نشان میدهد.
این سوال برای کسانی که میخواهند بر روی وبسایت شخصی خودشان یا افراد دیگر که سایت وردپرسی ندارند کار کنند و همچنین میخواهند آموزش رایگان سئو را شروع کنند، خیلی پیش آمده و جواب این سوال هم این است که خیر، سئو محدود به هیچ زبان برنامه نویسی نیست و عملیات هایی که در سئو انجام میشود میتواند روی هر وبسایتی با هر زبان برنامه نویسی انجام شود.
اما چون در وردپرس افزونه های زیادی برای راحتی کار متخصص سئو وجود دارد توجه به آن بیشتر از سایرین است. یک نکته خیلی مهم که در این مورد وجود دارد این است که اگر شما آموزش سئو جامع و خوبی را گذرانده باشید هیچ فرقی نمیکند که چه سایتی در دست شما است شما به بهترین شکل میتوانید آن را سئو کنید.
همانطور که اشاره کردیم وردپرس به دلیل راحت بودن کار کردن با آن توانسته محبوبیت زیادی را کسب کند، اما شما باید در سئو سایت وردپرسی به یک سری نکات دقت کنید که در ادامه این آموزش رایگان سئو به شما عزیزان عرض میکنم:
اولین کاری که باید در سایت وردپرسی انجام دهید، ایجاد امنیت سایت است، زیرا اگر سایت شما امنیت لازم را نداشته باشد علاوه بر اینکه سایتتان برای همیشه از دست خواهد رفت اطلاعات کاربران شما نیز درز میکند و باعث مشکل بزرگ تری میشود و برند شما رو به نابودی خواهد رفت. پس امنیت وب سایت تان را فراموش نکنید
دومین کاری که باید انجام دهید تا سایت شما بتواند رتبه خوبی بگیرد بهینه سازی سرعت سایت است، اگر سایتی با سرعت کم داشته باشید عملا شما هیچ شانسی در دیده شدن توسط گوگل نخواهید داشت.
سومین کاری که باید انجام دهید نصب افزونه هایی است که به شما کمک میکند تا بتوانید بهتر کارتان را در سئو کردن انجام بدهید که در ادامه لیستی از این افزونه ها را به شما معرفی میکنیم.
اما چون در وردپرس افزونه های زیادی برای راحتی کار متخصص سئو وجود دارد توجه به آن بیشتر از سایرین است. یک نکته خیلی مهم که در این مورد وجود دارد این است که اگر شما آموزش سئو جامع و خوبی را گذرانده باشید هیچ فرقی نمیکند که چه سایتی در دست شما است شما به بهترین شکل میتوانید آن را سئو کنید.
یکسری افزونه در سئو سایت وردپرسی نیاز است که حتما باید آنها را داشته باشید زیرا این افزونه به افزایش کارایی و بهبود سایت شما بسیار کمک خواهد کرد، همچنین این افزونه ها امکانات زیادی را به شما میدهد که برتری خاصی را نسبت به سایت های اختصاصی به شما میدهد.
افزونه یواست سئو
این افزونه یکی از بهترین افزونه سئو سایت است که توانسته از سالی که معرفی شده مخاطب های زیادی را به سمت خودش بیاورد شما با این افزونه امکان این را خواهید داشت که مقالات و محتوای های سایت تان را بر اساس اصول سئو بچینید که خیلی مهم است.
افزونه رنک مث
این افزونه نیز مثل یواست سئو است اما با امکانات بیشتر و کارایی بیشتر، در این افزونه شما میتوانید کارهای زیادی را انجام دهید که در ادامه به آن می پردازیم .
افزونه راکت
شما با نصب این افزونه می توانید سرعت سایت را به اندازه یک راکت فضایی بالا ببرید و خوب چه چیزی بهتر از این. اگر این افزونه را نصب داشته باشید فقط با یکسری تیک زدن میتوانید از کلی کار اضافه جلوگیری کرد که باعث صرفه جویی در زمان میشود.
افزونه امنیت وردپرس
این افزونه میتواند در امنیت سایت شما کمک زیادی بکند و بیشتر راه هایی که باعث میشوند سایت شما اسیب پذیر باشد را میبندد، اما همه تمرکز تان را بر این افزونه نگذارید و بر روی کار های دیگری که باعث میشود امنیت سایت شما بیشتر شود را هم انجام دهید.
این سوال برای کسانی که میخواهند بر روی وبسایت شخصی خودشان یا افراد دیگر که سایت وردپرسی ندارند کار کنند و همچنین میخواهند آموزش رایگان سئو را شروع کنند، خیلی پیش آمده و جواب این سوال هم این است که خیر، سئو محدود به هیچ زبان برنامه نویسی نیست و عملیات هایی که در سئو انجام میشود میتواند روی هر وبسایتی با هر زبان برنامه نویسی انجام شود.
اما چون در وردپرس افزونه های زیادی برای راحتی کار متخصص سئو وجود دارد توجه به آن بیشتر از سایرین است. یک نکته خیلی مهم که در این مورد وجود دارد این است که اگر شما آموزش سئو جامع و خوبی را گذرانده باشید هیچ فرقی نمیکند که چه سایتی در دست شما است شما به بهترین شکل میتوانید آن را سئو کنید.
یکی از بخش های مهم در آموزش سئو و آموزش رایگان سئو باید حتما به آن پرداخته شود بحث ریداریکت کردن است، شما قطعا در آینده که یک متخصص سئو شدید حتما با ریدایرکت کردن آشنا خواهید شد، ریدایرکت کردن کاری آسان اما مهم است چطور؟ اگر در سایت شما صفحه ای وجود داشته باشد و حالا به هر دلیلی آن صفحه را پاک کنید شما با یک خطای ۴۰۴ رو به رو میشوید و برای حل این خطا نیز باید از ریدایرکت کردن استفاده کنید و اصطلاحا صفحه حذف شده را ریدایرکت کنید بر روی صفحه دیگری. با این کار اگر کاربری بخواهد به صفحه حذف شده برود خود به خود انتقال پیدا میکند به صفحه ای که بر روی آن ریدایرکت انجام شده است.
ریداریکت ها انواع مخلفتی دارند که چهار نوع خیلی رایج و مورد استفاده سئو کاران شامل ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ و ریدایرکت ۳۰۷ و ریدایرکت ۴۱۰، است.
ریدایرکت ۳۰۱: این نوع از ریدایرکت رایج ترین نوع ریدایرکت در بین سئو کاران است و شما علاوه بر اینکه صفحه را به صفحه جدید انتقال میدهید ارزش و اعتبار صفحه قبل را نیز به صفحه جدید منتقل میکنید که باعث میشود که صفحه جدید اعتبار بالاتری داشته باشد.
ریدایرکت ۳۰۲: در این نوع از ریدایرکت شما صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل میکنید اما هیچ اعتباری به صفحه جدید منتقل نمیشود و درست مخالف ریدایرکت قبل است.
ریدایرکت ۳۰۷: در این نوع از ریدایرکت ما به گوگل میگوییم که این صفحه فقط به صورت موقتی باید ریداریکت شود و بعد از یک مدت دوباره صفحه را به حالت قبل بر میگردانیم.
ریدایرکت ۴۱۰: در این نوع از ریدایرکت به گوگل اطلاع میدهیم که این صفحه حذف شده شما هم لطفا این صفحه را حذف کن و در نتایج به کاربر نشان نده.
در ادامه ابزار هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در مسیر سئو سایت شما به خوبی میتوانند کمک کننده باشند و قطعا به کار شما خواهند آمد، البته در دوره آموزش جامع سئو این ابزار ها به خوبی به شما آموزش داده خواهند شد اما فعلا در حد یک معرفی به آن بسنده خواهیم کرد.
جی تی متریکس GTMETRIX
یکی از مهم ترین ابزار هایی که در سئو سایت تان با آن سر و کار دارید جی تی متریکس است این ابزار برای سنجش میزان سرعت سایت است و همچنین راه کار هایی را برای بهتر شدن سرعت سایت پیشنهاد میدهد.
کیورد پلنر Keyword planner
در قسمت کلمه های کلیدی درباره مهم بودن آنها با شما صحبت کردم، این ابزار در پیدا کردن کلمات کلیدی و همچنین هم خانواده آن ها به خوبی عمل میکند و به شما میگوید که چه کلمه ای چه میزان محبوبیت را نزد کاربران دارد و کدام یک مناسب کار شما هستند.
وورنک Woorank
این ابزار یکی از ابزار های قوی برای برای تحلی شرایط سایت و مخصوصا قسمت تکنیکال آن است، این سایت نسبت به شرایط سایت شما به شما از صفر تا ۱۰۰ یک نمره را میدهد و بعد به شما آن مشکل ها را نشان میدهد که بعد از رفع آن ها شما میتوانید نمره سایت خودتان را بالا ببرید.
اچرفس ahrefs
به جرعت میشود گفت که این ابزار یکی از بهترین ابزار های تحلیل سئو سایت است که اطلاعات دقیقی را مربوط به رقبایتان میتوانید دریافت کنید برای مثال میتوانید بفهمید که چه کلمه هایی را استفاده میکنند چه بک لینک هایی ساخته اند و…
یادگیری سئو روش های زیادی که هر کدام از این روش ها خوبی و بدی خود را دارد اما بهترین روش های یادگیری سئو به خواندن داکیومنت ها، شرکت در کار آموزی و شرکت در دوره آموزش سئو، تقسیم میشوند.
خواندن داکیومنت ها
خواندن داکیومنت ها مثل این کاری که الان انجام میدهید است و شما با سرچ کردن در سطح اینترنت و خواندن متن هایی که در باره آموزش رایگان سئو است میتوانید با سئو را یاد بگیرید.
شرکت در کارآموزی
بعضی از شرکت ها افرادی را با هدف یادگیری در کنار کار استخدام میکنند تا افراد علاوه بر اینکه یادگیری را انجام میدهند بتوانند کار در شرکت ها را نیز بیاموزند.
شرکت در دوره آموزش سئو
این کار بهترین شیوه یادگیری از نظر خیلی از افراد است زیرا سختی هیچ یک از دو روش قبل را ندارد و شما خیلی راحت میتوانید این مهارت را یاد بگیرید، دوره های سئو عموما یا به صورت حضوری برگزار میشوند یا به صورت غیر حضوری و آنلاین، در وبسایت ره نگاشت دوره آموزش سئو به صورت غیر حضوری برگزار میشود که میتوانید با شرکت در آن این مهارت را به خوبی یاد بگیرید.
در این مقاله در مورد آموزش رایگان سئو صحبت کرده ایم و آموزش سئو را به خوبی به شما عزیزان ارائه کردیم امید وارم که از این مقاله رضایت داشته باشید و اگر در هر کجای این مقاله آموزش رایگان سئو به مشکل بر خوردید حتما از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید.