×

کلمه کلیدی چیست | کلمه کلیدی یعنی چی🔴

خانه مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی کلمه کلیدی چیست | کلمه کلیدی یعنی چی🔴
کلمه کلیدی چیست
سئو و بهینه سازی
11 مارس 2023 445 یازدید

کلمه کلیدی چیست؟ این سوال برای اکثر کسانی که تازه با سئو و اصطلاحات اون آشنا شدند ممکنه پیش بیاد یا پیش اومده، که شما قطعا از دسته دوم هستید چون اگر پیش نیومده بود الان اینجا نبودید😅، حالا و در ادامه آموزش رایگان سئو و در این مقاله می‌خوایم بریم باهم به ساده ترین شکل منظور از کلمه کلیدی چیست رو با هم یادبگیریم و همچنین از اهمیت انتخاب کلمه کلیدی با خبر بشیم پس حتما همراه ره نگاشت در ادامه این مقاله باشید…

 

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی  در واقع کلمه ها یا عبارت هایی هستن که یه خبر کلی از متن و محتوای درون سایت میدن، کلمه کلیدی ها از بابت اینکه توسط کاربرها در گوگل سرچ میشن بهشون این اسم رو دادن.

این تعریف رو اکثرا در همه سایت ها دیدین حقیقتا خود من و دوستانم که چندین ساله در این حوزه فعالیت می‌کنیم با این تعریف گیج شدیم و یکم نا مفهوم بود برامون دیگه شما که تازه وارد این حرفه شدید رو نمیگم.

ساده ترین تعریف از کلمه کلیدی به این صورته که  کلمه یا ترکیبی از چند تا کلمه هست که موضوع محتوا، محصول و خدمات ما رو مشخص میکنه، و این کلمه چون توسط کاربر سرچ میشه و می‌خواد کاربر رو به هدفش برسونه به کلمه کلیدی معروف شده.

فکر میکنم با این تعریف راحت تر باشید و درک کرده باشید که کلمه کلیدی یعنی چی؟

راستی اگر این مفاهیم براتون آشنا نیست می‌تونین مقاله سئو چیست رو مشاهده کنید تا بهتر این مقاله رو متوجه بشید.

اهمیت انتخاب کلمه کلیدی صحیح چیست؟

کلمه کلیدی اهمیت خیلی زیادی داره یعنی شما فقط با انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب می‌تونین بازدید سایت و درآمد خودتون رو به قدری افزایش بدین که حتی فکرش رو هم نمی‌تونید بکنید پس در انتخاب کلمه کلیدی صحیح خیلی دقت کنید.

هدف ما در سئو اینه که بتونیم بازدید کننده طبیعی رو به سمت سایت خودمون بیاریم و این مورد فقط با انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب و دقیق اتفاق می‌افته، اگر بتونید به خوبی یک کلمه کلیدی رو بر اساس چیزی که در ادامه بهش اشاره می‌کنیم انتخاب کنید نصف راه رو رفتین و باقی کار دست متخصص تولید محتوا یا تبلیغ نویس ما هست.

 

انواع کلمه کلیدی در سئو چیست؟

کلمه های کلیدی نوع های مختلفی دارن و هرکدوم باعث اتفاق افتادن یکسری چیز ها میشن، شاید براتون جالب باشه ولی کلمه کلیدی ها رو بر اساس اندازه و طولی که دارن تقسیم و دسته بندی می‌کنن که حالا در ادامه با اون ها آشنا میشیم…

 

انواع کلمه کلیدی در سئو

 

 

کلمه کلیدی شورت تیل یا کلمه کلیدی کوتاه

کوچک، پر بازدید، جذاب، پر دردسر، کم فروش، بی هدف، این کلمه ها همه در وصف کلمه کلیدی کوتاه هست.

حتما می‌پرسید چراا؟ بزارید از اولین کلمه براتون توضیح بدم، کلمه کلیدی کوتاه همونطور که از اسمش پیداس کوتاهه و یک کلمه رو شامل میشه مثل کلمه سئو یا لباس یا ماشین.

می‌بینید در ظاهر کلمه های خفنی می‌تونن باشن که البته هستن میزان سرچ و بازدید این کلمه ها در ماه دیونه کننده هست مثلا کلمه سئو ماهی ۱۴ هزار بار سرچ میشه و حداقل چهار پنجم این تعداد تبدیل به بازدید کننده میشن.

این کلمه ها برای افرادی که با کلمه های کلیدی و جنس کلمه های کلیدی آشنا نیستن میتونه خیلی جذاب باشه اما در باطن اتفاق دیگه ای می‌افته.

سئو کردن این کلمه ها پر دردسر ترین کار ممکن در سئو هست و چندین سال طول میکشه که یه سئو کار بتونه این کلمه رو به صفحه اول گوگل و لینک یک برسونه.

کلمه کلیدی شورت تیل کم ترین میزان فروش رو داره و یا اصلا هیچ فروشی نداره عجیبه نه؟ این همه بازدید بدون فروش؟ بله چون شما نمی‌دونین هدف کاربر از سرچ این کلمه چی هست می‌خواد مقاله بخونه؟ دوره بخره؟ اطلاعات کسب کنه؟ پس اینجا دیدیم که هم کم فروشه و هم بی هدف.

یکی دیگه از بدترین مورد هایی که می‌تونه بعد از وقت گذاشتن روی این کلمه کلیدی ها با اون مواجه بشید رضایت نداشتن کاربره شما فکر کنید اگر صفحه رو رسوندید لینک یک بعد از اون ۱۴ هزار نفری که سئو رو سرچ کرده بودن فقط هزار نفر یا ۲ هزار نفرشون به هدف خودشون نرسن و سریع صفحه رو ببندن، این کار به گوگل چه چیزی رو می‌فهمونه؟ اینکار به معنی این هست که صفحه ما بدرد نمیخوره و گوگل اون اون رتبه ای که به صفحه داده بود رو مثل آب خوردن از ما میگیره.

 

فکر کنم جامع ترین توضیح رو راجب کلمه کلیدی شورت تیل یا کلمه کلیدی کوتاه رو بهتون دادم، و توصیه میکنم که اصلا سمت این کلمه ها نرید.

 

کلمه کلیدی میانه یا کلمه کلیدی مید تیل

این کلمه کلیدی ترکیبی از دوتا کلمه کلیدی کوتاه و یک نوع عبارت محسوب میشه مثل آموزش سئو یا لپ تاپ ایسوس و از این دست کلمه ها، این نوع کلمه کلیدی یکم از کلمه کلیدی قبلی بهتره اما باز پای هدف میاد وسط و شما نمی‌دونین هدف کاربر از سرچ این کلمه چی می‌تونه باشه البته در ادامه این مقاله بهتون روشی یاد میدم که بتونین رفتار کاربر رو حدس بزنین.

 

کلمه کلیدی بلند یا لانگ تیل

طولانی، هدف دار ، دقیق ، پر فروش، این کلمه دقیقا مخالف کلمه کلیدی کوتاه هست البته اشتباه نکنید، این کلمه کلیدی یک عبارته نه تنها چند کلمه.

طولانی بودن این کلمه به خاطر استفاده از چندین کلمه کلیدی کوتاه هست مثلا دوره آموزش سئو یا خدمات سئو در یزد یا کلمه کلیدی چیست؟ یا کلمه کلیدی در سئو چیست؟ این ها همه لانگ تیل بودن کلمه رو می‌رسونن استفاده از لانگ تیل هیچ محدودیتی نداره و شما خیلی راحت می‌تونین از این کلمات استفاده کنید.

این کلمه کلیدی خیلی هدف داره و دقیق نیاز کاربر رو شناسایی میکنه و میدونه کاربر چی سرچ میکنه مثلا، خدمات سئو در یزد یا تعمیر یخچال در شیراز، این کلمه ها دقیقا رو نیاز کاربره و کاربر اگر این ها رو سرچ کنه و شما همچین کلمه ای انتخاب کرده باشید یک مشتری رو مال خودتون می‌کنید.

پر فروش بودن این کلمه به خاطر اینه که کاربر ها دقیقا میدونن کجا باید برن و همینطور که گفتم شما اگر از کلمه کلیدی درستی استفاده کنید می‌تونین اون ها رو تبدیل به مشتری خودتون کنین و چی از این بهتر.

پس حتما از این نوع کلمه کلیدی در سایت خودتون استفاده کنید تا بتونین بیشترین سود و رو ازش ببرید.

 

موارد مهم در انتخاب کلمه کلیدی

خوب حالا که یاد گرفتیم که کلمه کلیدی چیست و با انواع کلمه کلیدی آشنا شدیم باید قبل از این که کلمه کلیدی رو انتخاب کنیم به یکسری مورد ها دقت کنیم تا بتونیم کلمه کلیدی خوبی رو انتخاب کنیم.

 

 

کلمات کلیدی سایت چیست

 

 

ارتباط داشتن

کلمه کلیدی شما باید با موضوع سایت و اون محتوایی که قراره براش تولید بشه ارتباط داشته باشه و اینطور نباشه که شما در یک سایت آموزش نرم افزار بیاید و آموزش ماسک صورت بزارید، پس حتما موضوع سایت و کلمه کلیدی شما باید در یک راستا باشه، همچنین کلمه کلیدی باید بیشترین نزدیکی رو به سرچ کاربر داشته باشه.

 

هر کلمه فقط در یک صفحه

دقت کنید که هر کلمه کلیدی مخصوص یه صفحه از سایت شما هست و شما اصلا نباید صفحه ی دیگه با اون کلمه کلیدی بسازید، چون با این کار گوگل گیج میشه و نمی‌فمه که باید کدوم کلمه رو انتخاب کنه و بهش رتبه بده.

 

مقدار سرچ کلمه کلیدی

میزان سرچ کلمه کلیدی خیلی مهمه و اگر شما کلمه کلیدی رو انتخاب کنین که خیلی خیلی کم مثلا ماهی یکی دو بار سرچ بشه یا اصلا سرچ نشه به کاه دون زدین و اصلا هیچ سود آوری نداره، البته این مورد کم سرچ بودن تو همه جا ها صادق نیست مثلا کسی که ابزار معدن می‌فروشه شاید در ماه یکی دو بار یا حتی سال این اتفاق براشون بیوفته اما وقتی که بفروشن سودش اندازه یک ماه حوزه ای هست که ماهی هزار بار سرچ میشه.

 

کلمات بلند = خرید بیشتر

این سر تیتر رو به خاطرتون داشته باشید دنیای امروز سئو دست کلمه کلیدی های لانگ تیله و بس.

 

چطور کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنیم

گاهی اوقات لازم میشه که بدونیم رقیب هامون چه کلمه کلیدی هایی رو دارن و روی چه کلمه هایی دارن وقت میزارن و سئو انجام میدن، برای فهمیدن این موضوع از ساده ترین راه استفاده از سایت moz یا ahref هست، اما اگر می‌خواید بدونید که رقیب شما در کلمه کلیدی مورد نظر شما از چه کلماتی استفاده کرده فقط با سرچ کردن کلمه مد نظرتون می‌تونین به هدفتون برسید.

 

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که کلمه کلیدی چیست و فهمیدیم که کلمات کلیدی چه کلماتی هستند همچنین به انواع کلمه کلیدی نیز پرداختیم، امیدوارم که از این مقاله راضی بوده باشید، اگر در هرکجای این مقاله با سوالی مواجه شدید از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همچنین اگر علاقه به یادگیری سئو دارید می‌توانید از دوره آموزش سئو از صفر تا صد ره نگاشت دیدن کنید.

نویسنده
علیرضا
یک وردپرس کار دوست داشتنی :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *